Skip to content

מה חשוב לכלול בערכת חירום לרעידות אדמה?

רעידות אדמה יכולות להתרחש בכל עת, ולכן יש לשמור על היערכות באופן שוטף. מומלץ להכין ערכת חירום, ולשמור אותה מעודכנת עם אספקה טרייה. הערכה צריכה להיות גדולה, יציבה וממוקמת במקום מאובטח, וכן כדאי לבחון ולחדש אותה לפחות פעמיים בשנה.

מלבד ביטוח דירה ביטוח דירה מומלץ הכולל כיסוי רעידות אדמה, הנה כל מה שאתם צריכים כדי להיות מוכנים במקרה חירום.

מים

שימו בערכה אספקת מים למשך שבוע לכל האנשים הבית, וגם לחיות מחמד, כלל האצבע הסטנדרטי הוא ליטר מים ליום עבור כל אדם. כמות זו אמורה להספיק לשתייה, ניקיון והיגיינה בסיסיים אם אתם תקועים, או שאין גישה שירותים בעקבות רעש האדמה.

אם המים יזדהמו בעקבות רעידת האדמה, כדאי שיהיו ברשותכם טבליות מטהר מים, שמסוגלות לחסל את רוב סוגי החיידקים. אקונומיקה רגילה עם כלור יכולה גם לחטא מים.

אוכל

אספקת מזון לשבוע היא גם חובה. ניתן לרכוש מנות קרב צבאיות שהן אידיאליות בזכות חיי המדף, הגודל הקומפקטי והערך התזונתי שלהן. הן תקפות בדרך כלל בין שלוש לחמש שנים אם מאוחסנות כראוי.

מזון מיובש בהקפאה גם האו אפשרות טובה, וכך גם רבים מחומרי המזון שיש בפחיות שימורים. אם יש לכם תינוקות או פעוטות, כללו בערכה מנות ארוזות מראש של פורמולה ומזון בצנצנות. אל תשכחו לכלול מזון יבש או שימורים לחיות מחמד.

כלים וציוד לבית

פותחני קופסאות שימורים, ציוד לבישול ואולרים חייבים להיות בכל ערכת חירום לרעידת אדמה. אתם צריכים גם אספקה ​​לשבוע של כלים חד פעמיים ומוצרי נייר, כגון:

סכינים, מזלגות וכפות

מפיות, נייר טואלט ומגבות נייר

כוסות נייר למשקאות חמים וקרים

שני סוגים של מגבונים לחים, לשימוש אישי ועם אקונומיקה לניקיון ביתי

גפרורים

שקיות זבל

פריטי היגיינה אישית

סבון כלים, חומר ניקוי וצמר פלדה

תרופות ואספקה ​​רפואית

חשוב לדאוג כי הערכה תכיל תרופות (מרשם ולא מרשם) שמספיקות לשבוע, מאוחסנת בשקיות אטומות לאוויר ולמים. שימו לב לתאריכי התפוגה והחליפו כל תרופה שאינה תקפה. יש לכלול גם זוגות נוספים של משקפי ראייה, וערכת עזרה ראשונה מצוידת היטב.

מטף וכלי עבודה

מברגים לכיבוי הגז, המים והחשמל, חבלים, פטישים – כל אלה עשויים להיות שימושיים. יש לאחסן מטף מיוחד למטרות חירום.

פנס ורדיו עם סוללות נוספות

היכולת לשמור על אור ותקשורת לאחר רעידת אדמה היא קריטית. טלפון סלולרי ושירות האינטרנט עלולים להיות מוגבלים במהלך או אחרי הרעידה, ולכן חיוני לגבות מידע, ולכלול בערכה רדיו וסוללות בכל הגדלים.

ביגוד ומגבות

יש לשמור בהישג יד שניים עד שלושה סטים של ביגוד עבור כל אחד ואחת מבני/ות הבית, כמו גם מגבת אחת לאדם.

 

רוצים לישון בראש שקט? הרכיבו ערכה מאובזרת ו-ודאו שאתם מכוסים עם פוליסת ביטוח דירה שלוקחת את התרחיש של רעידות אדמה בחשבון.