Skip to content

באיזה נכס כדאי להשקיע? 

  • by

אם גם אתם התחלתם לחשוב על השקעות שונות של נדל״ן, דעו שאתם לא לבד. האמת היא, שאם יש תחום שכולנו מתעניינים בו בשלבים שונים של החיים, זהו תחום הנדל״ן. אפשר גם להבין מדוע זה קורה, שכן בישראל כמעט תמיד התחום הזה נמצא במגמת עליה. זה אומר שאם תיקנו היום נכס במחיר x ותשקיעו בו, הוא יהיה שווה הרבה יותר כסף בעתיד. עם זאת, האם זה באמת כל כך פשוט לבצע עסקאות שונות בתחום הזה? האמת היא, שלא. נדל"ן הוא אחד מהתחומים הכי מורכבים שיש ולכן טבעי שעד היום לא באמת עשיתם משהו בנידון. מה שכן, חשוב שתבינו: אם אתם באמת רוצים להשקיע, עכשיו זה הזמן הנכון, כי לדחות את הדברים זה לא הפתרון. 

דירה, משרד או בניין? 

אנשים רבים אומנם חושבים להשקיע בנדל״ן, אך מעטים הם אלה שבאמת מגיעים עם מעוף. כלומר, המקסימום שרוב האנשים יחשבו עליו זה על דירה להשקעה, אך האם זה הדבר היחיד שיש לתחום הנדל״ן להציע לנו? מובן שלא. לכן כדאי לקחת בחשבון, בין היתר, גם את האפשרות של בניינים למכירה. אומנם זה נכון שכמעט תמיד, ככל שהנכס יותר גדול כך הוא יעלה יותר כסף, אך אסור לשכוח שגם פוטנציאל הרווח שלו יותר גדול. לכן ברור מדוע היום עוד ועוד אנשים חושבים על האפשרות הזאת, כי חבל לוותר על כך. 

איזה בניין שווה את ההשקעה שלכם? 

החלטתם ללכת על כל הקופה? לא רוצים להגביל את עצמם מבחינת הנכסים שאתם עומדים לראות להשקעה פוטנציאלית? אם כך, חשוב שתבינו: יש טעם לבדוק את הדברים לעומק. כלומר, אם אתם חושבים להשקיע בבניין כלשהו, כדאי יהיה לראות איך הוא נראה. באיזה שנה בנו אותו? כמה קומות יש בו והאם מדובר על בניין משרדים או מגורים? הרעיון ברכישת בניין, כמובן, הוא להשכיר את החללים השונים שיש בו. לכן חשוב מאוד לבדוק את פוטנציאל ההשכרה. האם מדובר על בניין משרדים שממוקם במקום אטרקטיבי? או שאולי עלול להיות שתיקנו את הבניין אך לא באמת יהיה לכם למי להשכיר את המשרדים שבו? חשוב גם לברר האם יש חניה פרטית לכל משרד והאם הבניין כולו משקיף אל נוף מיוחד. הפרטים האלה יכולים להשפיע, כמובן, גם על ערך הנכס כולו. לכן רצוי לקחת זאת בחשבון ולראות במה אתם באמת רוצים להשקיע. התחילו לחפש את הנכס המושלם לכם עוד היום, כי חבל על כל רגע שחולף.